Kun korealaisen BTS-poikabändin Euroopan areenakeikkojen liput tulivat myyntiin kesällä 2018, satatuhatta lippua myytiin kymmenessä minuutissa. Tänä vuonna järjestetyn jatkokiertueen kaksinkertainen lippumäärä myi sekin loppuun noin viidessä tunnissa. BTS:n positiivinen viesti itsevarmuudesta ja kuvaus nuoren sukupolven ongelmista vetoaa korealaisyleisön lisäksi selvästi myös länsimaisiin nuoriin.
Sosiaalinen media on keskeinen tekijä bändin suosion kasvussa. Fanit ovat tulleet tunnetuiksi kampanjoistaan ja tempauksistaan, joiden tavoitteena on ollut nostaa bändin näkyvyyttä, mutta myös kerätä rahaa hyväntekeväisyyteen. Bändin faniyhteisö BTS ARMY onkin hyvä esimerkki uudenlaisesta, täysin globaalista yhteisöstä.
Valtava nettisuosio on avittanut yhtyettä rikkomaan useita kansainvälisiä musiikkiennätyksiä ja kiipeämään albumien myyntilistojen kärkeen. Suosiosta kertoo myös se, että yhdysvaltalainen Time-lehti nosti hiljattain bändin vuosittain julkaisemansa sadan merkittävimmän vaikuttajan listalle.
K-pop on kuitenkin vain osa laajempaa ”korealaista aaltoa”, joka on pyyhkäissyt länsimaisen kulttuurikentän yli 2010-luvulla. Kaikki korealaisesta elokuvasta ja muodista aina ihonhoitotuotteisiin on löytänyt uutta suosiota niin Pohjois-Amerikasta kuin Euroopastakin.