Tiktokin suunnitelmat laajentaa verkkokauppaansa ottivat takapakkia, kun sovelluksen ensimmäisen ja suurimman kauppamarkkinan Indonesian uudet lait tulivat voimaan, kertoo muun muassa Time-aikakauslehti.
Syyskuun lopussa Indonesia kielsi suoran kaupankäynnin sosiaalisen median alustoilla. Lailla pyritään tukemaan Indonesian paikallisia pieniä ja keskisuuria yrityksiä, jotka tuottavat 61 prosenttia maan BKT:stä.
On mahdollista, että muut Keski-Aasian maat seuraavat naapurinsa esimerkkiä. Lain voimaan tulon jälkeen ainakin Malesia on ilmoittanut tutustuvansa lakiin, kertoo hongkongilainen sanomalehti South China Morning Post.
Tiktok ilmoitti sulkeneensa Indonesian kaupan lokakuussa. Tiktok Shop oli Indonesiassa sovelluksen nopeimmin kasvava ominaisuus. Kauppa toimii esimerkiksi Yhdysvalloissa, Thaimaassa ja Britanniassa.